Skrivarkurs, facklig kurs, Japaskväll och mammabesök

Livet flyter vidare. Förra lediga helgen var jag på skrivarkurs tillsammans med min far, två andra kursdeltagare och kursledaren. Det var jätteinspirerade och roligt, blev även förvånad över att min far har så bra fantasi, hehe. Vegetarisk mat bjöds det på också, hur bra var inte det?

Till Luleå har jag kört också och gått steg 1 utbildning med Handels. Bilkörningen går bara bättre och bättre för varje gång, kanske har jag börjat komma över min körrädsla. Kursen var helt okej också, men framför allt är det ju alltid kul att träffa nya människor. Träffade även en gammal vän till mina föräldrar, minst sagt oväntat men trevligt.

I onsdags (tror jag det var) så var även min mor och hälsade på med Dex, deras vovve. Vi åt på Sushibar, fikade, gick i lite butiker och sen busade jag som en tok med hunden runt köksön. Undra vem som blev tröttast av oss, jag gissar nästan på Dex. Haha.

I lördags var jag och maken på "Japaskväll" på Sushi och te, det var typ som tapas fast med japanska rätter. Saké fanns också, tror de tagit hem det för att vi tjatat så mycket om det, haha. Men det drack jag såklart till i alla fall och det var verkligen pricken över i:et. Årets bästa matupplevelse so far, helt klart! Kvällen avslutades sedan med lite spel hemma hos makens föräldrar med hans syster med familj. Min filosofi i spel är "friskt vågat, hälften vunnet". Så jag förlorade stort.

Känner att det här inlägget kanske blir lite rörigt och hoppas lite från händelse till händelse. Försöker bara nämna det som varit lite speciellt, allt där mellan är väl typ jobb. Ja och sen så har jag även börjat intressera mig lite för aktier och har köpt några stycken för att prova och se hur det går. Inga stora summor, men ändå kul att följa hur det går för dom.

Nu ligger jag faktiskt och har lite kvällsångest. När maken jobbar kväll kan jag känna en sån tomhet och jag lämnas ensam med mina tankar. Tankar om att jag inte kommer någonvart. När jag går i pension om X antal år vill jag ju ändå känna mig lyckad och vara stolt över vad jag gjort med mitt liv. Vad jag inte vill är att hela livet ska ha gått ut på att jaga jobbtimmar. På kursen jag var på senast fanns det alltså fyrtio plussare som fortfarande kollar schemat dagligen för att få ihop tillräckligt med timmar innan månaden är slut. Som fortfarande oroar sig över om ekonomin ska gå ihop. Alltså det är ju en skrämmande tanke. Att man aldrig någonsin ska komma till ett stadie där man kan slappna av och känna sig trygg. Nej. Det SKA inte bli så för mig.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Visst var det en rolig kurs.
Länge sedan jag skrivit så mycket med penna och papper. Trevligt också att göra något sådant tillsammans, det får vi göra om.

2017-04-01 @ 18:21:10
Postat av: Bea

Det tycker jag absolut! :)

2017-04-02 @ 22:43:08
Postat av: Jag...

:-) 👍

2017-04-03 @ 20:16:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0