Resten av sommaren

Vad har vi då gjort resten av sommaren? Tilläggsisolerat och bytt panel på hela huset, vilket vi som tur är fått en hel del hjälp med. Men alla lediga helger innan semestern har gått åt till det och man kan väl säga att vi börjar vara ganska slut och less vid det här laget, men man börjar kunna se ett slut någonstans i horisonten i alla fall. Fint blir det i alla fall! 
 
Så helgen som var hade vi fest för att tacka alla som hjälpt oss med byggandet. Åt grillat och lax i ugn och förtärde god dryck. Det blev en jättetrevlig kväll men jag konstaterade att jag nog inte tål vin, fick så himla ont i huvudet i slutet av kvällen. Men vad gör det om hundra år? 
 
Har hunnit jobba i typ tre (?) veckor nu efter semestern och det är fullt upp med ett nytt frukt och grönt-ansvar, beställningarna har inte alltid blivit riktigt rätt och när jag höll på att beställa flera ton potatis hade jag minst sagt panik, hehe! Har även börjat lyckats ganska bra med att tippa travandelar, för två veckor sen fick tio stycken kunder dela på drygt 70 000 kr och förra veckan fick de dela på drygt 18 000 kr. Bara synd att jag inte hade nån andel själv men som jag sagt så många gånger, hade jag köpt alla jag tippat hade jag varit spelberoende, så jag köper aldrig nån själv. 
 
 
Börjar dock redan känna att det varit skönt med en extra semester. Kroppen är helt ur balans fortfarande efter helgens intag av diverse obraigheter och jag har så mycket i huvudet att jag har svårt att somna på kvällarna. Det har blivit lite mycket på sistone och ändå hinner man inte allt man vill, som att hälsa på folk och sådana saker. Måste lyckas få nån ro i knopp och kropp snart om jag inte ska bryta ihop så småningom. Hjärnan går på högvarv. Jämt. Men hur stänger man av bara ibland? Känns som att det är allt eller inget som gäller. Igår låg jag däckad med spänningsmigrän, fick gå hem efter en timme på jobbet och sov två timmar från typ tolv till två. Jag får fan börja med yoga eller nåt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0