Annorlunda matintag

Det är minst sagt en stor omställning från att kämpa för att gå upp i vikt, till att ha nått sin idealvikt och bara ska hålla den. Helt plötsligt måste jag börja tänka på vad och hur mycket jag stoppar i mig. Jag har alltid längtat efter den dagen, men nu när den är här känns det lite småknepigt. Vill ju bygga muskler men inte bli överviktig. Svårt att veta exakt hur mycket man måste äta när man inte varit i det läget tidigare. Men jag tror jag hittat en hyfsad balans i alla fall. 
 
Såhär kan en dags matintag se ut
Frukost: Två rostade mackor med marmelad och ost, ett glas grönsaksjuice och en kopp kaffe.
Lunch: En omelett med tre ägg, tomater, morot och en skvätt ajvar. 
Middag: Två laxfiléer, tre potatisar och romsås på creme fraiche. 
Kvällsmål: En skivad banan med ca en halv dl havregryn, lite kanel och lite kakao.
 
Förut kunde jag trycka i mig några varma mackor till kvällsmål, men jag känner inte riktigt att behovet av alla dessa kolhydrater finns längre. Får verkligen tänka till lite mer nu än vad jag gjorde förut. Men det känns ändå bra att bara äta en vettig och balanserad kost. Blir mycket vegetariskt nu när jag inte behöver gå upp i vikt och det känns bra både i kropp och själ. En pusselbit som fallit på plats, kan man väl säga.

Kommentarer
Postat av: mamma

Låter vettigt och bra! :)
Kraaaaam! :*

2016-04-02 @ 17:41:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0