Intensiv dag

Idag har det varit fullt upp. Igår på min rast satt jag och kollade Facebook när en annons för en crossfittävling i Boden i helgen dök upp. Nämnde för maken att det hade varit kul att kolla på, men synd att det redan varit. Han påpekade då att det bara var lördag, jag var helt inställd på att det var söndag, haha. Så vi bestämde oss för att åka och kolla. 
 
Sagt och gjort. Kom dit kring halv elva idag och stannade i två timmar. Det var kul att se alla duktiga och vältränade atleter tävla mot varandra. Man blev inspirerad till att vilja träna mer själv. Sedan åkte vi till Storheden och åt på Korvgubben. Tog ett oumphmål, ett vegetariskt mål. Efter det letade jag ett par träningstights. På XXL butiken hade de ungefär tusen olika modeller som jag provade. Maken tog upp ett par jättedyra och jag skrattade och sa att jag aldrig skulle köpa så dyra tights. Men prova kunde ju vara kul. Tyvärr visade det sig att de svindyra tightsen även var överlägset bäst för mitt kräsna sinne ... Så jag fick ge mig. När jag kom till kassan visade det sig dock att förutom att de var på rea så fick jag även 20% rabatt så det var en glad överraskning. Nu kommer jag bli stark i mina supertights, hoppas jag. 
 
Därefter åkte vi hemåt och passade på att veckohandla när vi ändå var i farten. Kom sedan hem och gjorde en storrensning av garderoberna. Hittade kläder jag inte haft på länge och som blivit så små att de liknade magtröjor och vissa fick jag knappt upp över höfterna. Gud så komiskt. Fast på ett lite tragiskt sätt ändå. Börjar känna mig typ enorm. Nu blir det till att försöka steppa upp några steg med träningen. Det må bära eller brista!
 
Kom just på att vi inte ätit middag än. Är inte hungrig egentligen men måste väl kanske laga något ändå. 

Kommentarer
Postat av: mamma

Vi växer alla upp någon gång och blir stora...(och måste slänga kläder vi vuxit ur!) :D
:*

2016-04-20 @ 10:56:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0