Tokyo tower

Puh! Trött! Men måste blogga för annars kommer jag omöjligt komma ihåg allt vi gjort. Klockan är dock bara 19.20 så jag får inte ens somna än, för då vaknar jag jättetidigt.
 
Idag åkte vi till Roppongi till att börja med. Där hade vi ett tydligt mål, att se Tokyo tower. Gick förvirrat omkring till en början, men när vi nästan gett upp och börjat leta ett spa istället, uppenbarade sig tornet framför oss. Såg ut typ som eiffeltornet, eller kanske ett tv-torn? Bilder kommer när vi kommit hem. Gick in och började med att äta på Mos burgers. Jag åt en sallad med paprika och skinka typ. Turistiga som vi var köpte vi sedan biljetter för att åka upp i tornet. Först stannade vi på 150 meter och sen på 250 meter. Vilken utsikt! Mest spännande var det nog ändå att åka i hissen då man kunde titta ut medan den åkte. Eller att titta ner i titthålen, då såg man rakt ner. Man kunde även gå över dem, läskigt!
 
När vi kommit ner på marken igen kände vi oss klara med Roppongi och fortsatte till Ueno. Där fanns en stor park med några tempel och annat som vi promenerade runt i. Stannade en stund och tittade på några ungdomar som tränade baseball, duktiga var de! Sedan gick vi till en sjö/damm (?) där man kunde hyra en svanbåt i en halvtimme. Då jag är fast besluten om att för en gångs skull gå all in med turistandet, hyrde vi såklart en. Trampade runt i svanbåten med en svanhals som främsta utsikt framåt och konstaterade att vi kanske borde ha hyrt en roddbåt istället. Nåja, åt sidorna var ju utsikten klar i alla fall och vi skrattade åt folk som krockade med varandra i sina svanbåtar. 
 
Efter avslutad färd upptäckte vi affärsgatorna inne i Ueno ett tag. Mysigt men lite röriga affärer med förmodligen fejkade märkeskläder och mycket plåtter. Men jag gillade ändå stället även om jag inte köpte något. Gott om juvelerare fanns det i alla fall, synd att alla smycken är så vansinnigt dyra då jag hittade en massa fint.
 
När jag började bli hungrig tog vi tunnelbanan till Tokyo dome/LaQua och åt på Bubba Gump Shrimp Co. Åt ju där i New York och var då mycket imponerande, så att gå dit var en självklarhet. Jag åt Shrimp new Orleans. Samma rätt som jag fastnade för i USA. Det var fortfarande gott. Drack även en mangodrink och en blåbärsdrink. Personalen tittade konstigt på maken när han beställde två varmrätter, både en hink med pommes och skaldjur och en hamburgare med pommes. Männen vi sett äta på Donken verkar klara sig på ett happy meal, så de trodde väl aldrig han skulle orka all mat. Men det gjorde han såklart och jag fick smaka några krabben. 
 
Sedan var det dags att åka hem och då blev jag tvärtrött, så nu ska jag bara vila.

Kommentarer
Postat av: mamma

Bea! Du måste låta Gerry äta lite oftare! Man hinner bli gode hungrig på så många dagar. Klart han beställde två rätter! Stackarn! ;D
Kraaam

Svar: Haha! Gerry äter ju nästan alltid hamburgare, så jag ids inte skriva om varje gång han äter! :P
Bea

2015-10-14 @ 14:14:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0