Rullbandssushi

En rolig sak med den här resan är att ibland checkar vi av saker från listan över vad vi skulle vilja prova, helt utan att vi planerat det. Ikväll var rullbands sushi en sådan grej. Vi gick utanför hotellet utan att ha en aning om vart vi skulle äta. Stod ute på trottoaren ett tag och kände oss helt tomma i huvudet. Sedan kom jag på att vi sett något spännande från hotellfönstret. Svårt att förklara utan att det låter skumt, men typ ett köpcentrum nedanför marknivå vilket man kan se genom ett relativt stort "hål" i marken från vårt hotellrum. Så vi bestämde oss för att gå dit och se vad det egentligen var.
 
Och där hittade vi alltså en restaurang med rullbandssushi! Så vi gick in. I mitten av rummet fanns några våningar av rullband med stolar och bord längsefter. Några enstaka sushibitar åkte runt på bandet, de fortsatte åka runt under hela vår vistelse. Vi fattade liksom aldrig om det bara var att haffa dom och äta eller om de mest var för syns skull. Men de åkte ju runt rätt länge så frågan är väl hur fräscha de var? 
 
Beställde maten genom att trycka in på en surfplatta vilka bitar vi ville ha, det fanns bilder på allt och var enkelt att förstå hur man skulle göra. Max fyra beställningar åt gången, ca åtta bitar alltså, kunde man göra. När man valt klart dröjde det inte länge innan sushibitarna kom åkande på rullbandet, festligt! Det var jätteroligt tyckte jag och hade kunnat beställa nästan hur mycket som helst bara för att. Men tretton bitar slutade jag nog på och godast var förvånansvärt nog en vegetarisk variant, en rulle med sjögräs och något som liknade coleslaw men säkert var något annat. 
 
Kul upplevelse som sagt och gärna något jag gör om! Nu ska vi sova så vi orkar med morgondagen. Och mamma, läser du inte? Du har ju inte kommenterat på flera inlägg! Kram.

Kommentarer
Postat av: mamma

Läser varje dag älskade du! Det är höjdpunkten! Ibland så kan jag bara inte komma på vad jag skulle skriva men det är så roligt att läsa det du skriver!
Älskar dig! Alltid!
Kraaam!:*

Svar: Älskar dig med! Kram <3
Bea

2015-10-20 @ 17:29:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0