Mitt i natten

Klockan är halv tre på natten i Tokyo. Stupade i säng kring niotiden igår och vaknade för en halvtimme sedan. Ska aldrig mer ta sömnen för given känner jag. 
 
Kvällen igår var i alla fall trevlig. Vi strosade runt i Shinjuku där jag åt på en restaurang där ingen kunde engelska och alla besökare var japaner. En tiobitars sushi fick det bli, rätt gott men inget wow moment, ingefäran här är dock godare än i Sverige. Fick även två små förrätter, gissar att den ena var shitakesvamp och den andra ål. Svampen gick att få ner men konsistensen av den misstänkta ålen var så slemmig att jag var tvungen att lämna. Mannen drack sake i äkta japansk anda och jag fick såklart smaka. Drickbart var det ändå i små mängder! 
 
Något jag skrattat lite åt här i Japan för övrigt är att på toaletterna finns en knapp med en bild av en not. Trycker man där ger toaletten ifrån sig ett spolljud fast utan att spola, haha! Smart om man vill låtsas gå på toaletten eller? På ett ställe fanns även uppvärmd sits, hur lyxigt?
 
Nej, nu måste jag göra ett försök att sova! Godnatt!

Kommentarer
Postat av: mamma

Jag läser allt! Roligt att du skriver så jag också får vara med på resan! :*
Krrram!

2015-10-10 @ 09:41:39
Postat av: Bea

<3

2015-10-10 @ 15:21:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0