Många intryck!

I morse var jag riktigt vågad och köpte till frukost någon slags ristriangel inlindad i sjögräs och med nåt fisk/räkliknande i mitten. Glad jag chansade och provade, det var riktigt gott!
 
Första destinationen för dagen var det så kallade teknikmeckat Akihabara. Vi upplevde det som väldigt rörigt och högljutt. Alla butiker hade ungefär samma saker och det var helt enkelt inte riktigt vad vi förväntat oss.
 
Ett snabbt spontanstopp i lyxdistriktet Ginza väntade därefter. Hittade en sushirestaurang som verkade hyfsat fin, där jag åt en temakistrut med tonfisk och en california roll. Gott, men inte så stor skillnad mot svensk sushi som jag väntat mig utifrån vad alla sagt. Gick även in i ett köpcenter men efter en titt på några prislappar bestämde vi oss för att åka vidare.
 
Valet föll på Shibuya. Jag var nyfiken på Shibuya 109 köpcentret, så dit gick vi. Det var väl ungefär åtta våningar högt men allt jag kom därifrån med var en mössa och en bh. Man kan väl lugnt säga att mycket är annorlunda mot för hemma. De som jobbar i butikerna står och ropar som mistlurar, man får inte bära några plagg själv till provhytten och inte heller ta av plaggen själv från galgen. I en affär fick jag inte prova en vit tröja fast jag inte ens har smink på mig. En svart kunde jag däremot prova. Och just det! Man måste alltid ta av sig skorna i provhytten! Mycket nya regler att ta in, blir helt yr i huvudet. 
 
Nu är vi tillbaka på hotellet för en välbehövlig vila. Ikväll blir det nog middag i närområdet.

Kommentarer
Postat av: mamma

Värre än i New York?
Kraaam!

2015-10-11 @ 10:43:24
Postat av: Bea

Mycket värre än New York! Allt är så annorlunda mot hemma och det är rätt högljutt :) Kram!

2015-10-12 @ 01:28:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0