Kamakura

Idag hoppade vi på tåget till Kamakura, som ligger en dryg timme från Tokyo. Väl framme kryllade det av skolbarn med gula hattar, så vi valde nog fel dag att åka dit. Köade länge på Donken för lite mat. Sedan var det dags att utforska Kamakura lite närmare. 
 
Detta ställe kändes mysigt och fridfullt på något vis. Vi promenerade genom ett grönskande bostadsområde, till skillnad från i stan fanns här inga höghus utan vanliga hus. Nästan så jag skulle kunnat flytta in där! Det skulle tydligen finnas en hel del tempel i området men vi hittade bara ett. Dock med en tillhörande jättestor Buddhastaty som vi tog en massa kort på. 
 
Därefter promenerade vi runt en stund och stannade på ett ställe och åt italiensk kulglass, yummie! Det var en chansning för magen, hemma hade jag nog inte kunnat äta så stor mängd med mjölkprodukter, men här är det tydligen rätt lugnt. Vi tog därefter ett tåg tillbaka till mer centrala delar av staden där vi vandrade efter en shoppinggata och köpte varsitt par omsorgsfullt utvalda ätpinnar. Jag tyckte jag var hyfsat pigg och hade gärna fortsatt utforska Kamakuras alla tempel och vrår. Men maken var inte lika fräsch så vi bestämde oss för att åka hemåt. Kanske var det lika bra, blev dödstrött så fort jag klev på tåget. Nu, vila.

Kommentarer
Postat av: mamma

Så nu blir det pinnätning för allt vad tygeln håller! Härligt!
Och så ser du till att pallra dig hem och inte stannar i Japan! Guuud förbjude! :(
Kraaam! :*

Svar: Kanske! Men stannar jag i Japan har du ju en bra anledning att komma och hälsa på ;-) Kram!
Bea

2015-10-22 @ 21:33:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0