Godmorgon!

Klockan är drygt sex på morgonen i Japan. Förstår inte riktigt varför jag vaknar så tidigt, somnade kring halv elva igår och är inte alls pigg nu! Träningsvärk i vaderna har jag också, det är oändligt med trappor i tunnelbanorna, oftast finns ett rullband när man ska uppåt men inte när man ska ner. Förstår varför de flesta japaner är så smala, nog håller man sig i form alltid!
 
På kvällen igår åkte vi till Shibuya för att hitta någonstans att äta. Jag valde ett steakhouse (klart man även här fick gå i en trappa för att komma upp, haha!) Mannen med sin allergi kunde tyvärr inte äta något där så han fick nöja sig med drinkar. Jag åt ribbs, kyckling och pommes. Maten var perfekt marinerad och servicen var hur bra som helst! Skönt att äntligen hitta någon som pratade bra engelska. Bra musik spelades också, både Abba och Avicii. Två drinkar drack jag också, de var helt okej och ungefär halva priset mot i Sverige. Synd att klaga!
 
För övrigt kan jag nämna att vi bor rätt nära ett sjukhus. Det måste vara ett rätt stort sådant, tycker man hör sirener stup i kvarten. Vi bor på tolfte våningen men det hörs väldigt bra ändå. 
 
Det var allt jag hade att berätta för tillfället. Återkommer snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0