Fredag

Idag har varit en ganska avslappnad dag. Vi börjar känna att vi hunnit med det mesta av det vi velat. Blev inte något besök till Fuji, men det var en så lång resa dit och vi kände att vi kunde leva med att bara ha skymtat det i horisonten. Åkte till Shibuya idag och gick omkring där en stund för att kolla upp nån butik vi missat. Köpte även mitt livs första foundation. Jag har fortfarande inte fått så bra koll på vad yenen ligger i för kurs, så jag tog den glatt till kassan och betalade. NÄSTAN FEMHUNDRA SPÄNN! Fick jag översatt av maken sen. Jag ifrågasatte hur han kunde låta mig köpa så dyrt smink men han svarade bara lugnt att en bra foundation kostar så mycket. Hur han kan veta det? Ja, det är en fråga jag ofta ställer mig också.
 
Blev därefter vrålhungrig och hamnade på nåt väl inrökt ställe där jag åt curryräkor med ris. Mättade i alla fall. För att sedan spä på ångesten över att ha köpt det dyraste sminket i världshistorien, var jag givetvis tvungen att gå in i en smyckesaffär. Vi har alltså varit in i ett otal sådana butiker tidigare, men just idag hittade jag givetvis ringen med stort R. Har letat den perfekta ringen hur länge som helst och där var den. I vitt guld med lagom mycket bling, lagom storlek och dessutom bekväm! Den satt helt perfekt på mitt finger. För att göra saken ännu bättre/värre var den givetvis på halva priset dessutom. Den var faktiskt billig efter rabatten, bara drygt en foundation gånger två. Men ändå, man får ju ångest av alla dyra inköp! Dock har jag sagt hela tiden att hittar jag den perfekta ringen för den summan så slår jag till. Antar att det var ödet då, trodde verkligen inte det fanns en sån ring i den prisklassen.
 
Därefter kände jag att det var säkrast att åka till hotellet för att inte råka shoppa något mer. Där spelade jag mobilspel tills telefonen dog och då började det bli middagstid. Så vi åkte in till Shinjuku och fixade först biljetter till Narita express så vi tar oss till flygplatsen på söndag. Sedan knallade vi till ett favoritsushiställe och käkade. Den här gången hade de dock inte snålat med wasabin så det skedde små explosioner i våra munnar emellanåt. Åt även en tomatsallad som var riktigt god och maken åt en seafood sallad. Har jättesvårt att komma på vad vissa ord heter på svenska just nu, förvirrande med alla språkväxlingar ju.
 
Avslutade kvällen med att promenera runt i stan och insupa miljön. Hittade ett jättelugnt tempelområde och även ett område nedanför ett lyxigare höghus som var hur mysigt som helst! Gick genom en gång av upplysta träd och in i nästan en minipark med en liten anlagd damm i olika våningar där vatten rann omkring. Maken sa att om vi inte redan varit gifta hade han nog friat där, så stämningsfullt var det. En riktig liten oas bland stadsvimlet. Ville aldrig att kvällen skulle ta slut. Men det gjorde den. Imorgon är sista dagen innan hemresa. Saknar en del där hemma såklart, men är samtidigt aningen kluven. Det är mysigt här också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0