Framme i Tokyo

Som rubriken avslöjar har vi kommit fram till Japan efter en lång och sömnlös resa. Fick väl ihop kanske en timmes sömn totalt på ett alldeles för varmt plan. Väl framme på Narita airport lyckades vi köpa tågbiljetter och kliva på ett tåg mot Tokyo. De hade en jättesmart väskhylla i planet där man kunde låsa fast väskorna med ett kodlås. En jättebra idé om man läst instruktionerna innan. Min söta man däremot gör som män brukar, stegade självsäkert fram och låste fast väskan medan han konstaterade att instruktionerna bara verkade finnas på japanska. Sen satt den fast där, väskan, och det spelade ingen roll hur många kombinationer vi provade för att få loss den. Som tur var kom en snäll tågarbetare och låste upp den efter ett tag, annars hade vi fått åka till slutstationen och fixa det där.
 
Väl framme i Shinjuku hade vi över en timme att fördriva innan incheckningen fick göras på hotellet. Trötta som vi var gick vi på närmaste MacDonalds där jag åt nån slags pommestallrik med tillhörande sås och tjurade över att jag inte fått borsta tänderna. 
 
Nu har vi checkat in på hotellet och ligger bara och vilar. Eller ja, jag har vilat klart, jag som brukar vara knäckt om jag inte får sova i ordning. Mannen sussar fortfarande sött efter att ha gett mig lösenordet till wifin, han är smart han! Fyller år gör han också, grattis älskling och förlåt att vi inte firar din dag på ett roligare sätt. Men vi är ju här i alla fall och snart börjar äventyret!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0