Arabian Rocks

När vi vilat klart för dagen och batterierna var laddade, var vi redo för kvällen i Shinjuku. Har länge varit nyfiken på att besöka en temarestaurang och en jag läst mycket bra om var Arabian Rocks, en restaurang med typ arabiskt/Aladdintema. När vi kom in dit irrade vi oss upp för några trappor och hittade till sist rätt. Blev mottagna av en tjej i magdanskläder som inte kunde någon engelska. Hon visade oss en lapp där det stod att vi skulle få betala typ 40 spänn var när vi kom för att få ett "guldägg". Vi kollade skeptiskt på varandra, men jag bestämde mig för att det fick väl vara värt det då när vi ändå var där.
 
Så vi fick gnugga på en "magisk" lampa som sprutade ut rök. Sedan skulle vi upp för en trappa och mitt i den blev vi nedsprutade med mer rök och kunde inte se vart vi gick. Men vi överlevde utan att slå ihjäl oss och blev visade till ett bord. Fick in våra svindyra "guldägg" som visade sig vara ett rätt vanligt ägg med guldfärgat skal. Vi skalade och åt upp det vanliga ägget. Det smakade som ... Ett ägg. Fick menyn där jag valde några olika grillspett med tillhörande såser samt en lila drink med stjärnor i. Maken valde nåt kött med rödbetssås och pommes samt en annan drink. Vi fick in drinkarna först. Makens var givetvis mycket godare än min som mest smakade kemiskt av färgämnen och dylikt. Sedan kom maten in och vi kan nog båda vara överens om att det var riktigt gott!
 
Är glad att vi provade gå dit, annars hade jag ju fortsatt vara nyfiken. Dock tyckte jag väl inte det var jättemärkvärdigt och halva upplevelsen kanske gick om intet för att de inte pratade engelska. Men maten var ju ändå riktigt bra, så det räddade upplevelsen. Men nästan 40 spänn för ett vanligt jäkla ägg?!
 
När vi var klara där gick vi på stan en stund. Älskar att gå på stan på kvällen, det är en speciell stämning på nåt vis. Hittade en hemlig grej (som ska ges bort) och jag köpte mig en kjol mot all förmodan! Men typ alla har ju kjol här, så jag antar att jag blev lite inspirerad.
 
Det var allt jag hade att berätta just nu. På återseende!
 
 

Kommentarer
Postat av: mamma

Ett sånt där köp de pratade om på radion. Ett köp som verkar jättehäftigt när man är utomlands men inte alls passar när man kommer hem och sen blir liggandes i garderoben- jo jag vet, har gjort ett sånt själv en gång i tiden!
Härligt att ni får uppleva så mycket!
Kraaam!

2015-10-16 @ 19:08:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0