Midsommar passerade för fort

En vecka har gått sedan sist jag skrev. Midsommarhelgen hanns det ändå med en del trots att jag jobbade under dagen på midsommarafton. Men framåt kvällen kom min man och hämtade upp mig och vi åkte till Sikfors där jag fick mig midsommarmiddag. Till en början var det varmt men efter ett tag satt jag i täckbyxor och jacka likafullt. Typiskt midsommar att frysa! Senare åt vi tacos och gick och tittade på en trubadur som spelade inne i en kåta och promenerade till en hängbro. Mycket trevligt, synd bara att jag var trött efter den tidiga morgonen. Tog bilder från dagen men tydligen har de lyckats försvinna. Typiskt!

Lördagen bjöd på strålande sol, dock inte när vi vaknade så vi började med att städa hela huset. När solen kikade fram blev det gräsklippning och sedan kände vi oss glada och nöjda. Åkte till Sikfors igen där vi åt lunch i restaurangen, solade och sedan åt grillat till middag tillsammans med trevligt folk.

Söndag skulle vi åka och lämna min bil på lagning i Älvsbyn så vi åkte dit och lämnade bilen. Sedan tog vi en "liten avstickare" på typ fyra mil till Storforsen där vi gick omkring och solade på klipphällarna och fikade medhavda bullar och chokladbollar. Chokladbollar klarar dock inte värmen så bra upptäckte vi. Hehe.
 
 

Efter helgen har jag haft fullt upp med jobb på två olika jobb. Piteå Summergames står för dörren så ledig får jag vara nästa helg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0