Ekonomi

Jag måste vara lite knäpp som faktiskt tycker det är kul att betala räkningar. Men när alla räkningar är betalda ser man ju hur mycket man har kvar, alltså hur mycket man kan lägga undan till sparkontot. Är inte det lite roligt ändå? Inte ...? Nähä, då är det väl bara jag som är knasig då. Men nu när min jobbsituation ser lite oviss ut känns det ännu viktigare att lägga undan medan man kan, så man har något att ta från om det skulle krisa senare.

Vi har förresten blivit jättebra på att inte äta ute! Klarade helgen som gått utan ett enda restaurangbesök, så matkontot har minskat en del kan man väl lugnt säga. Men hittills har det gått bra att storhandla och laga mat hemma. Det vore kanonbra om det håller i sig, för man märker verkligen skillnad! Känner dock faktiskt inte ens något vidare sug efter ute-mat, har typ tröttnat på det mesta som finns i den här stan. Det är ju inget negativt direkt.

Däremot är jag resesugen! Jag behöver ju inte söka semester för att åka iväg, haha. Fast läget är ju ändå inte det bästa, så jag får snällt stanna hemma. Hoppas faktiskt jag lyckas skaffa ett ordentligt jobb snart så jag får nån slags trygghet i tillvaron. Man kan ju planera så mycket mer då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0