Tillbaka till ruta ett

Min karriär inom städet blev rätt kortlivad. Två arbetspass senare kunde både jag och arbetsgivaren konstatera att det nog inte var något för mig. Min kropp funkade inte riktigt för den typen av ensidigt arbete och mitt psyke höll med om att det var lite väl enformigt och oinspirerande. Tyvärr innebär det ju att jag är tillbaka på ruta ett vad gäller jobbsökarsituationen.

Idag skrev jag faktiskt in mig på arbetsförmedlingen. Jag kände att det kan vara bra ifall det nu är så att jag behöver nyttja a-kassan. Sen så hoppas jag väl att det ska leda till att jag får någon att kanske bolla lite idéer med och som kan hjälpa mig att hitta rätt. Om detta skulle visa sig vara en naiv syn på vad arbetsförmedlare gör, ja då börjar jag väl jobba som arbetsförmedlare helt enkelt. Men jag hoppas att det ska vara givande att vara inskriven där!

Nu ska jag faktiskt vila. Har jobbat mycket på sistone och oroat mig ännu mer, så ska jag kunna visa mig från min bästa sida senare måste jag samla lite ny energi först. Så nu är det avkoppling som gäller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0