Snart jul

Inte länge kvar till jul nu. Igår bakade jag min första mjukpepparkaka, det var en kund som pratade om att han skulle baka en, vilket inspirerade mig. Den blev god, men det lossnade lite bitar när jag skulle få ut den från formen. Synd! Kul dock att det gick att få den att smaka normalt fast den var glutenfri, en del jag smakat har kunnat ha en lite konstig konsistens. Jag bakar typ två gånger per år kanske, så det var verkligen en chansning från min sida. Men det blev lyckat tycker jag. 
 
För övrigt känns det som att tiden springer iväg och jag inte alls hinner/orkar göra allt jag skulle vilja inför julen. Visst, jag känner inte den där julstressen över att jag måste baka tio sorters kakor och julgodis på det, men det skulle ändå vara kul att få pyssla lite i köket i alla fall. Ska försöka hitta lite tid till det. 
 
Annars har jag som inget speciellt att berätta. Nya kissen kommer på lördag, wihoo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0