En lista i julens tecken

Mitt första julminne: Svårt att säga vilket som var det första egentligen. Minns en gång när vi firade jul hemma och mina kusiner som var där fick ett skrin med en dansande ballerina i julklapp. Jag minns att jag också ville ha ett men minns inte om jag fick något? Haha! Men jag tror det för jag vet att jag haft ett.
 
En annorlunda jul: Alla mina jular har nog varit rätt normala egentligen. Skulle vilja prova fira utomlands någon gång.
 
Det bästa med julen: Att aldrig behöva gå hungrig och att få träffa nära och kära.
 
Vad önskar du dig i julklapp: Allt som kan hålla mig varm under vintern. Kanske lite träningskläder. Biobiljetter går alltid åt här också. Och ett guldarmband men det känns lite dyrt.
 
Bästa julminnet: Har haft många bra jular, så det är svårt att välja ett särskilt julminne. Men en julaftonsmorgon för ett antal år sedan anordnade ridskolan en julaftonsritt som jag och pappa deltog i. Det måste väl ändå ses som ett bra julminne, lite annorlunda.
 
Värsta julminnet: Inget specifikt. Men när mina föräldrar separerat minns jag att jag tyckte det var jobbigt att inte få fira med båda föräldrarna samtidigt.
 
En present du blev extra glad för: Supersvår fråga ju! Bortskämd som jag är har jag fått supermånga fina presenter genom åren. Men när jag var liten önskade jag mig en vit barbiehäst med glittrig man och svans, när jag fick den var nog lyckan total. Hehe.
 
Mina favoriter på julbordet: Julmust är ju ett måste. För övrigt gillar jag att ta lite av varje.
 
Kollar du på Kalle Anka: För det mesta, men det har väl hänt att man missat det nån gång.
 
En viktig jultradition: Är inte så traditionsbunden. Men firar man hos farmor och farfar SKA man dricka champis till ris a la maltan, det är supergott!

Kommentarer
Postat av: Jag...

Potatisen...glöm inte potatisen! :-P

2015-12-09 @ 12:09:11
Postat av: Beatrice Jonsson

Hahaha!!! Ja det där borde ju kunna kvala in som mitt värsta julminne, ingen potatis liksom! :P

2015-12-09 @ 12:32:59
URL: http://classiclady.blogg.se/
Postat av: Jag...

:-D
Jupp! :-D

2015-12-09 @ 17:42:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0