Upp igen!

Idag har jag tagit första steget mot en innehållsrik fritid. Åkte alltså till Hortlax för att få en ridlektion på en gul och fin fjordhäst. Ridlektionen då? Det gick ändå över förväntan med tanke på att det var säkert två år sedan jag red regelbundet. Blev dock trött fortare än innan och till slut fick jag säga att vi nog skulle avsluta, för med krampande vader och en arm som slutat funka är det ju ingen vits att fortsätta. Men jag höll ändå ut i nästan en timme, så det tycker jag nog är bra jobbat! Det var väldigt givande i alla fall och jag fick rätta till sånt jag gjorde fel vilket var jättenyttigt. Hästen var jättesnäll och stabil också. Ska helt klart boka en till lektion väldigt snart. Varannan vecka kanske kan vara lagom för ekonomin? Det är en början i alla fall.
 
Har ju faktiskt inte suttit på en häst sen vi hälsade på Kvicksilver förra sommaren. Då trodde jag faktiskt den gången skulle vara sista gången jag satt på en häst. Som ett fint avslut på ridtiden liksom. Men jag insåg ju sen att ridningen är en stor del av mig, det är inte så enkelt att bara ge upp. Kommer inte på något annat jag är bättre på dessutom, så den lilla talang som möjligtvis finns i mig ska väl tas tillvara på lite åtminstone.
 
Jag ser verkligen fram emot att utvecklas och göra något jag verkligen tycker är roligt! Jobb i all ära, men ombyte förnöjer ju faktiskt.

Kommentarer
Postat av: mamma

Heja!
:*

2014-10-09 @ 17:20:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0