En vecka har gått ...

Jag har inget spektakulärt att berätta. Helgen har varit helt okej i alla fall. Vi har provat sängar och ätit på Waldorf, där jag tog kyckling och scampi i stark sås ... Som inte var stark, vilken besvikelse! På söndag fick jag ett extra jobbpass att lägga till mina åtta ihopsamlade timmar under resten av veckan. Ja, särskilt mycket jobb har det inte blivit. Men dagarna har ändå fyllts med (mindre roliga) saker, några detaljer tänker jag inte gå in på.

Den här veckan kommer bjuda på sex stycken jobbdagar. Imorgon fyller jag år också men har inget speciellt planerat, firar med att jobba. Att fylla år är inte lika speciellt nu som när man var yngre. Nu är det liksom bara ännu en dag och en väldigt vanlig sådan. Inte särskilt spännande.

Inte mycket är särskilt spännande. Det ett tag sen man hade det där pirret i magen som uppstår när man vet att något speciellt är på väg att hända. På flygplatser kan jag känna det, förväntningarna och spänningen. Men det blir ju rätt sällan. Kanske är pirret i magen en känsla som hör hemma i barndomen, när allt var nytt och spännande. Nu får man kanske förlika sig med tanken på att det krävs extrema åtgärder för att få någon form av kick.

Men det var inte bättre förr. Att ta saker med ro har sina fördelar det också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0