När man inte har ett val

På ett sätt är jag faktiskt glad att jag inte är frisk. För det har verkligen tvingat mig att se över min livsstil. Förut kunde jag äta tårta till middag, en massa kakor och nån chokladbit så fort hungern började kicka in. Men i och med att min mage säger ifrån så fort jag äter något ohälsosamt så går inte det längre. Alltså är jag mer eller mindre tvingad att äta någorlunda nyttigt.

Sen så slutade jag träna ett tag för att jag jobbade som mest. Det dröjde inte alltför längre så hade jag en massa värk i kroppen, musklerna försvann och kroppen klappade mer eller mindre ihop. Jag fick ett tydligt kvitto på att träning var bra för mig, så jag började om. Tränar visserligen bara två gånger i veckan nu, överkropp en gång och ben en gång. Men för att underhålla musklerna funkar det utmärkt och jag mår mycket bättre nu!

Detta är sådant alla vet egentligen. Att det är bra att träna och äta hälsosamt. Ändå gör man oftast inte det om man har ett val. Om en ohälsosam livsstil inte ger några direkt märkbara konsekvenser är det väldigt lätt att välja den ohälsosamma banan. Så jag måste ju ändå någonstans vara tacksam för att jag inte har det valet. För alla vet ju att en hälsosam livsstil alltid är bättre i längden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0