Konstig dröm och kostprat

I natt hade jag en jätteskum dröm. Drömde att det var dagen för bröllopet, men plötsligt blev det nåt fel på min mage så den var tvungen att opereras. Min blivande make utförde operationen! Till hans försvar så gick operationen bra och ärret på magen blev fint ... Men sedan upptäckte jag att jag nu hade tre bröst!? Blev såklart förtvivlad men min blivande make intygade att han älskade mig ändå. Ja, tacka fan för det ... Det var ju hans fel att jag fått tre bröst?! :-P Vilken dröm alltså ... Hur ska jag tolka den?

Har verkligen sovit som en klubbad säl i natt. Vaknade bara en gång av att Yoda rev ut en kanna med vatten, men när jag torkat upp det lyckades jag somna om igen. Är ändå förvånad över att det går så bra att sova själv. Förut hade jag jättesvårt att somna utan att ha min älskling vid min sida. Skönt ändå att det inte är så längre, jag måste ju kunna sova även när han är iväg.

Nu har jag ätit en jättegod frukost eller kanske frunch bestående av två avokadohalvor med ekologisk majonäs och räkor på. Hur gott som helst och ganska nyttigt! Jag funderar på att börja äta nån variant av LCHF så småningom, fast utan vanlig grädde och sånt i så fall. Men jag gillar vissa delar av det efter att ha läst på en massa. Jag kan ju ändå inte äta vanligt bröd och pasta, så det jag i så fall skulle ta bort är väl i huvudsak ris och potatis ... Och socker såklart, men det har jag redan dragit ner på ordentligt. Har varit väldigt skeptisk tidigare för jag trodde typ man bara åt en massa fett, men man får ju faktiskt äta grönsaker också och annat gott. Ska nog prova en variant av LCHF men anpassa den efter mina förutsättningar. Dock börjar jag inte ännu hur som helst, ska bara börja testa några recept och smyga in det lite försiktigt nu ett tag. Det blir en bra motivation för matlagningen!

Men nu ska jag rycka upp mig och göra mig i ordning för att åka till gymmet. Ska dock undvika att träna armar och handleder då jag misstänker att de blev överbelastade förra veckan. Men lite kondition och kanske ben kan ju vara något. Bättre än inget, absolut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0