En lite roligare lista

Är det inte lite jobbigt när folk lägger ut listor och utmanar vissa personer att svara på frågorna? Jag menar, jag vill också svara på frågorna fast jag inte blivit utmanad! Så jag snor listan ändå och svarar, för jag tyckte frågorna var roliga.
 
1. Vad önskar du dig i julklapp? Är inte så mycket för att önska mig saker, men riktigt varma vinterkängor med bra stöd för fötterna skulle vara underbart. Sulor för skorna som motverkar att man går inåt med fötterna är tydligen också något jag behöver. Och en sjukt varm vinterjacka som går ner en bit över rumpan skulle jag inte tacka nej till. Men jag önskar mig det inte direkt i julklapp för jag vet att det kommer kosta. Sätter snarare upp det på en senare "att införskaffa lista".
2. Vad gör du när du är ensam hemma och ingen ser dig? Ligger med datorn på magen och läser bloggar, eller sjunger högt och inte alltför bra.
3. Vilken egenskap tycker du är viktigast hos en bra vän? Ärlighet värderar jag högt. Sen bör en bra vän vara en god lyssnare och inte alltid bara prata om sig själv.
4. Nämn fem saker du är riktigt bra på! Jag är faktiskt bra på att hitta lösningar på problem, att jobba hårt, laga stark mat, har för det mesta riktigt bra självbehärskning och sen så har jag väl ett hyfsat tålamod också.
5. Skriv om en romantisk händelse i ditt liv! Får faktiskt tänka efter ordentligt på den här frågan. Jag brukar bli överraskad med blommor ibland och det gör mig jätteglad, men jag hade velat skriva om något mer intressant att läsa om ... Men jag får väl välja den gången på alla hjärtans dag (tror jag det var) då jag fick blommor OCH en liten tavla där det stod "så länge vi är tillsammans faller resten på plats" DET tyckte jag var fint och romantiskt.
6. Hur ser du ut utan smink? Som jag alltid ser ut, för jag sminkar mig i princip aldrig. Inget kladd i mitt ansikte ... Det blir bara en ond cirkel, börjar man måste man fortsätta för annars kommer man se förjävlig ut utan smink.
7. Finns det något du tycker är jättegott att äta som andra kan tycka är äckligt? Sushi får jag väl säga, alla tycker ju inte att det är gott. Sedan om jag ska säga något mer udda så är det väl fil med kaviar i!
8. Vad är det mest störande du vet? Folk som mumlar eller pratar så man inte fattar vad de säger tycker jag är väldigt störande.
9. Vilken är din skämmigaste favoritlåt? Förut tyckte jag det var lite pinsamt att jag gillade att lyssna på Nanne Grönvall, men nu är jag för gammal för att tycka att det är skämmigt att lyssna på vissa låtar.
10. Vilken är din paradrätt? Tusen olika varianter av ris och kyckling i någon form av stark sås.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0