Valborgs

Gårdagen fortsatte bättre än den började. Vi åkte och åt middag på Challenge, jag tog med lammracks med rösti, chevrécreme smaksatt med honung, rödvinssky & rostade primörer. Det var hyfsat gott men lite lite kött. Kläckte den smarta kommentaren "den här rätten passar nog bättre till en vegetarian!" G fattade inte vad jag menade först, haha. Tror jag ska prova laga någon form av racks eller ribbs hemma någon gång (var är skillnaden mellan dem?!)

Sedan åkte vi i alla fall och tittade på en majbrasa, det var mysigt ända tills slutet då vi höll på att bli spetsade av en pinne. Folk var lite ivriga att slänga på grenar på elden och vi stod lite nära. Hehe. Så vi gick för att slippa få ett hål i bröstet helt enkelt. Åkte till G's föräldrar där även hans syster med familj var. Det var riktigt trevligt! Sedan åkte vi hem en snabbis innan det var dags för valborgstraditionen, att åka runt med bilen och bara se sig om. Jag tycker om att göra det, inga distraktioner, bara fokus på att prata :)

Kom i säng hyfsat sent men vaknade såklart ändå tidigt idag. Hade hoppats på att sova länge då jag jobbar natt i helgen. Men jag kan nog glömma att det någonsin kommer hända. Har i alla fall mycket tid nu för att hitta på något, jobbar bara 16-19 idag. Kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0