Sammanfattning

Har inte haft tid att blogga på några dagar då det har varit fullt upp! På fredagen blev jag upphämtad tidigt av en arbetspolare, vi åkte och hämtade upp en tredje och sedan bar det av mot Umeå för att jobba där och lära sig lite nytt. Kul att ha en åkrädd i bilen som skrek och kommenterade hur man körde, ojoj! Väl framme (ja, vi överlevde resan) hittade vi till restaurangen där vi skulle jobba och bytte om. Sedan följde ett antar hektiska timmar, men alla var trevliga så det var kul.
 
När vi jobbat klart blev jag och hon jag skulle sova med visade till lägenheten vi skulle bo i av en schysst snubbe. Ett rum stod till vårat förfogande, det rymde nätt och jämnt en säng och en luftmadrass. När vi sett rummet gick vi till Ica och köpte tvål, duschade och var sedan redo för middag. Middagen intogs på en typ italiensk restaurang som hette Vezzo, där jag åt en laxsallad. Gott och fräscht! Sedan gick vi "hem" och sov efter en tur förbi Pressbyrån.
 
Åtta timmars sömn blev det faktiskt. Vaknade åt och en banan och en "bar" ute på balkongen. Blev inte mätt så vi gick till Donken. Var nog lite trött när jag skulle beställa för när han i kassan frågade om jag skulle ha kaffe med mjölk eller svart svarade jag "med svart" Ååh! Bortgjord tjej. Haha. Åt en portion bacon med scrambled eggs i alla fall. Blev inte mätt så jag gick och beställde en till portion. Snubben i kassan frågade om jag var trött (haha) och efter lite småprat där han frågade vart jag jobbade, varpå han fick veta att vi var i samma bransch, bjöd han på smoothie. Schysst typ det där.
 
Jobbdag nummer två sedan. Vi fick börja tidigare än planerat och hjälpa till med öppningen. En lång dag visade det sig att det skulle bli, för vi fick även sluta senare än planerat. Med värkande fötter haltade vi omkring och serverade långa köer av kunder mat. Men lärorikt var det, nu har jag nog provat allt som finns att prova. Alla vi jobbade med var trevliga också så det var kul.
 
Sedan var det dags att åka hem. Körde första biten innan det var dags för byte. Med ett hot om att få en ostbåge intryckt i örat hängande över mig satt jag nervöst och sneglade bakåt från förarsätet. Hehe. Nädå, det var en rolig hemfärd också men det var ändå skönt när jag väl var hemma igen. Borta bra men hemma bäst!
 
Söndagen blev ganska lugn. Vaknade med migrän så hela förmiddagen gick åt till att må dåligt. Efter en lång och tung vecka var det inte helt oväntat. Framåt eftermiddagen mådde jag i alla fall bättre så jag och G åkte och röstade och sedan tog vi en tur till Luleå. Köpte (äntligen) en ny telefon. Det blev en Samsung Galaxy S4 mini som jag är jättenöjd med hittills. När vi kom hem så grillade vi korv och burgare, nice nice.
 
Igår tränade jag på morgonen och sedan fick jag jobba några timmar. Det är ju sällan fel alltså. Behöver alla pengar jag kan få inför semestern känns det som. Risken finns även att de är slut innan semestern. Men hur som helst, pengar är bra.
 
Idag ska jag jobba också och mycket mer lär nog inte hinnas med. Men så ser det ut i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0