Mormor

Igår fick jag veta att min lilla mormor lämnat jorden. Stilla somnade hon in. Efter sig lämnade hon nio barn fler barn och barnbarn än jag kan hålla reda på.
 
Jag kommer alltid minnas då man var liten och hälsade på hos mormor och morfar. Mormor lagade alltid så god husmanskost och både hon och morfar var världens snällaste människor. De hade alla Astrid Lindgrens filmer i sin bokhylla också. Bröderna Lejonhjärta var en favorit.
 
Och just för att jag såg Bröderna Lejonhjärta så många gånger hos mormor och morfar är jag övertygad om att de är i Nagijala nu! På lätta ben och med stora leenden vandrar de där, sida vid sida igen. Och även om det känns lite vemodigt att de båda är borta är jag övertygad om att de har det bättre där de är nu.
 
Så jag säger inte vila i frid. Jag önskar istället mormor all lycka i sitt nya Nagijala-liv! :'-) <3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0