Inte den bästa av dagar

Inte den bästa av dagar kanske. Vaknade tidigt på morgonen av att en elektriker kom hem till oss när jag låg naken i sängen. Klev snabbt som ögat upp och klädde på mig i panik. Åt frukost och tog upp datorn för att blogga. Då skulle tydligen elektrikern stänga av strömmen så nätvärket dog ju.
 
Jaha, tänkte jag och la om planerna till träning. Men under tiden jag var inne på toan för att byta om till träningskläder så hann elektrikern öppna dörren till sovrummet där Yoda var instängd. Även dörren till uterummet var öppen och luckan ner till husgrunden! Jag hann få tag i Yodas svans just innan han hann hoppa ner under grunden. Puh! Efter det övervägde jag att stanna hemma och vakta katten så han inte begav sig ut på fler äventyr. Men jag ångrade mig och satte mig i bilen för att köra mot gymmet. Stendöd motor. Jahapp, då var det ju bara att ringa G för att få igång bilen. Någon träning blev det inte, fick åka till jobbet otränad och utvilad istället.

På jobbet då. Ett nio timmars arbetspass. Inte mycket att säga egentligen, det var lagom mycket folk och gick bra. Fick bara ruskigt ont i fötterna och lederna i benen i allmänhet. Trots det lyckades jag kravla mig till bilen efter arbetspassets slut ... Och den här gången svek den mig inte utan startade!

Men vad spelar väl det för roll när man kommer hem till ett tomt hus och inte vet när sambon riktigt kommer dyka upp och verkar för upptagen för att svara på sms? Så nu sitter jag här, trött och hungrig och vet inte om jag ska göra mat eller om jag ska vänta. Är inte ens sugen på att laga mat egentligen, men hungrig är jag.

Ärligt talat, den här dagen har inte varit någon höjdare. Bättre lycka imorgon antar jag. Hoppas jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0