Allt som ska hinnas med

Tankarna går runt i huvudet trots att det är rätt tidigt på morgonen. Jag, som trodde jag skulle åka utomlands exakt varje år sedan jag började få en egen inkomst, har inte varit utomlands sen oktober 2012! Med ett kök som snart är helt klart känns det såklart värt det. Men samtidigt finns den där lilla rösten i huvudet som säger "Hallå! Tänk på hur många länder som finns att besöka, hur ska du hinna med alla om du inte börjar nu?!" Och den har rätt, jag vill ju hinna se så mycket under min korta tid på jorden.

Men man måste vara realistisk också. Tillgångarna är inte obegränsade. Vi är inte miljonärer. Och hur gärna jag än skulle vilja åka utomlands på sommarens semester vet jag inte hur det skulle gå till. Får nog helt enkelt inse att det finns vissa saker man helt enkelt inte kan lyckas med hur gärna man än vill. Jag har alltså nästan uteslutit det helt. Ja, bara nästan. Det finns en envis liten sida av mig som hoppas på ett mirakel ;-)

Nåja. Snart ska jag bege mig mot jobbet. Drömma får jag fortsätta med senare antar jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0