33 spänn

Tillgängligt belopp på kontot: 33 kr och 65 öre. Mohaha, livin' on the edge! Nä, men jag tänkte att om jag betalar så många räkningar som möjligt innan lönen kommer jag ju känna mig rik sen! Och vad kan hända innan torsdag liksom?! Inget, hoppas jag. Hehe. Fast näe, jag kommer inte känna mig rik sen heller. Men kanske mindre fattig! :-)
 
Glöden har förresten kommit tillbaka. Det gör den alltid. Jag känner att jag måste sikta mot att klara mina mål och drömmar även om det inte är säkert att jag lyckats. Får helt enkelt fråga mig vad som är viktigast och vad som kanske kan nedprioriteras. Behöver jag till exempel dricka en Loka Crush i veckan (ca 960 kr/ år) och ett juicepaket i veckan (ca 480 kr/ år) eller funkar vatten lika bra? För mig är det en fråga om huruvida Lokan eller juicen ger mig något energimässigt också. Mer energi gör ju att man orkar mer. Men jag rannsakar mig själv och vad som är viktigast helt enkelt. Kanske kommer jag fram till att jag vill ha det som det är nu. Kanske är drömmarna viktigare. Det är sånt man måste känna efter.
 
Ibland kan jag dock bli lite trött på mig själv. Att jag alltid känner att varje mål ska nås till varje pris. Det är ju ganska skönt att vara spontan också. Göra det man känner för just för stunden. Att vara så resultatinriktad som jag kan vara är nog inte ens sunt. Får ju ångest bara jag köper en jacka! Men å andra sidan har jag läst någonstans att folk som har konkreta mål att sträva mot blir lyckligare. Jag vet inte jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0