Veckans mat ...

Efter en helg av nattjobb känner jag mig ganska avslagen. Natten mellan fredag och lördag sov jag ungefär fyra och en halv timme och mellan lördag och söndag ungefär sju timmar. Det är något mindre än jag är van vid och dessutom blev ju dygnet helt upp och nervänt.

 

Men trots det har jag faktiskt gjort lite, om än väldigt lite, nytta idag. Har både handlat och skrivit matlista. När jag nu för en gångs skull skrivit en veckomatsedel kan jag ju vara rolig och dela med mig av den. Såhär ser den ut ...

 

Måndag: Auberginegratäng.

Tisdag: Kött med pommes chateau och champinjonsås.

Onsdag: Baconinlindad kyckling med ris och currysås.

Torsdag: Hamburgare och pommes frites.

Fredag: Pasta med baconsås.

 

Nu återstår det bara att se om vi lyckas hålla oss till listan. Den känns ganska bra och välplanerad, så jag hoppas faktiskt det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0