Tillbaka till vardagen

Efter en helg av ledighet är det dags att glida tillbaka in i vardagen. Tillbaka till att jobba så mycket som möjligt och vila så lite som möjligt. En del av mig vill vara ledig längre, inte ta på sig några extrapass. Men delen av mig som vill jobba mer är starkare. Bra lön= Roligare liv= Gladare Bea.
 
Fast tänk ändå om man skulle vinna en stor summa pengar. Bara tillräckligt mycket för att kunna styra livet i en annan riktning. Jag är inte missnöjd egentligen, men det vore ändå roligt att prova något nytt och få chansen att utvecklas som person. Om jag vann några miljoner skulle jag nog vilja flytta utomlands ett par år och plugga på distans. Fast det måste såklart bli till ett land som man får ta med sin katt till!
 
Har börjat bli sugen på att skriva igen förresten. En bok. Jag vet inte om jag vill skriva för skivandets skull eller för den lilla chansen att kunna leva på det. Både och antar jag. Det vore det allra bästa egentligen. Då skulle jag nog må bra. Kanske får jag försöka ge den drömmen en chans till. Någon gång.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0