Tidiga tankar

Vaknade halv sju. Vad är det för fel på mig egentligen?! Man ska inte vakna så tidigt utan anledning, det känns rätt onaturligt. Ute har det snöat, jättemycket. Nyss var det ju på väg att bli vår men nu är det definitivt vinter igen. Besvikelsen är stor.
 
Igår efter jobbet tog vi några timmar till att fixa i tvättstugan. Några gipsskivor och en del av köksinredningen är uppe nu och det ser jättebra ut. Har konstaterat att garaget/ tvättstugan är större än min första lägenhet och att man skulle kunna konvertera garaget till ett uthyrningsboende. Inte för att vi ska göra det, men det var en lite rolig upptäckt.
 
En annan sak som var lite rolig är att vi konstaterade att om vi skulle sälja huset och bilarna så skulle vi kunna vara skuldfria. Tänk ändå, då är man ju fri att göra i princip vad man vill. Typ flytta utomlands och plugga på distans. Eller något helt annat. Man skulle kunna spara en massa pengar varje månad i alla fall, om man fortsatte jobba. Men det är inte aktuellt såklart, jag tycker om huset alldeles för mycket. Och ärligt talat så tycker jag om min bil också. Fast bara tanken att veta att man kan om man vill är lite smått svindlande.
 
Det är ändå kul att se möjligheter. Även om allt inte är sånt man faktiskt vill göra så är det kul att möjligheten finns om man nu skulle vilja. Jag försöker verkligen att vara den som inte ser hinder och jag vill verkligen tro att allting går om man verkligen vill. Om man vill.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0