Saknar träningen

Igår började jag fundera på att börja om med träningen. Tanken var ju att gå upp till 50 kg och sedan börja träna. Men faktum är att även om jag inte trodde det gav något att träna tidigare, så gjorde det uppenbarligen det. Som det är nu har jag nog inte en enda muskel kvar längre. Jag hade inte jättemånga förut, men när jag inte underhöll dem försvann de få jag hade också. Det stör mig, jag hade rätt bra med muskler ändå när jag red som mest. I alla fall om man jämför med nu.

Men som ekonomin ser ut nu är det ändå inte läge. Efter sommaren kan jag börja tänka på det mer på allvar. Då ska vi visserligen börja spara inför Japanresan, men jag tror ändå det måste få finnas utrymme för träningen. Hoppas jag gått upp lite i vikt tills dess i alla fall så jag har lite att bygga av.

Det är hemskt att inte ha några muskler, till och med ryggen har börjat värka och även om det nog delvis beror på inflammationen i magen tror jag att jag tar det värre för att jag är otränad. Såhär illa har det nämligen aldrig varit förut. Det är så mycket i kroppen som värker mer än det gjort förut. Min kropp mår inte bra. Uppenbarligen kräver den mer än mat för att må bra. Men jag får ta itu med det på allvar senare. Bita ihop tillsvidare, för överlever gör jag ju.

För övrigt satt jag och tittade på tatueringsmotiv igår. Hittade ett som jag blev riktigt, riktigt sugen på. Det är kattrelaterat. Skulle vara ganska kul att ha en liten hyllning av Yoda på överarmen. Det enda som är trist är att så fort jag ser på tatueringen jag redan har tänker jag att ingenting någonsin kommer kunna hålla samma klass som den. Jag älskar verkligen tatueringen jag har. Var jag tvungen att sätta ribban så högt? Men motivet jag hittat nu tror jag ändå på. Så kanske ... Tanken ska få ligga och gro till bättre tider.

Nu måste jag göra mig färdig, snart ska jag åka till jobbet.

Kommentarer
Postat av: Jag...

För det första: Behöver du träna så ska du träna...så dåligt ligger vi inte vill ekonomiskt!

För det andra: Vad är det som hindrar att du fortsätter med den stilen du redan har på vänster arm och väljer en annan på höger!? :-P

För det tredje: Älskar dig! :-*
G.

Svar: Älskar dig med <3
Bea

2014-03-11 @ 11:30:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0