Peppad på livet

Nu när jag har en fin frisyr känner jag mig mer redo än någonsin att åka till Japan. Jag menar, åkte jag dit nu skulle jag ju till och med se bra ut på semesterbilderna, haha. Men nu får jag snällt vänta över ett år och ska jag vara ärlig har jag redan börjat fundera över vad jag ska ha för frisyr och hårfärg då. Det är en helt ny värld som öppnat sig!

Men har jag riktigt tur kanske det blir några semesterbilder i år också. Om jag får någon semester och om det finns pengar och resor att boka såklart. Men som jag sagt tidigare, något SKA det bli. YOLO liksom (you only live once), det är ju tydligen ett populärt uttryck och hur uttjatat det än är så stämmer det ju. Man ska ta tillvara på livet.

Jag har verkligen börjat leva efter det nu. Det är bara att se på hur mycket pengar jag brände under gårdagen, hehe. Jag är inte säker på att detta kortsiktiga tänkande är så bra i längden dock. Men man kan inte alltid vara så förnuftig jämt. Det blir liksom inget kul att alltid tänka efter innan man gör något. Ska försöka hitta någon form av balans mellan kul och ekonomisk.

Snart ska jag åka mot jobbet. Det är i alla fall bra för ekonomin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0