Inte vackert varken med eller utan spackel

Igår spacklade jag en del, jobbade fyra timmar och spacklade lite till. Sedan fick jag ett utbrott på spackelremsorna som helt enkelt inte ville sitta fast på väggen. Jag hatar spackelremsor. Var rätt grinig och hungrig efter att ha kämpat med dem i drygt en och en halv timme. Så när min sambo kom hem frågade jag "vill du laga mat eller ska vi äta ute?" Han ville laga mat lika lite som mig, så vi käkade kebab på Adana. Kastade i mig hela tallriken, fort gick det. Sedan kände jag ändå att jag kunnat äta mer. Yay.

Idag känner jag mig lite smått sliten och har inte bestämt mig än om jag ska gå ut och köra på med spacklandet eller vila. Jobbar ett stängningspass idag så jag börjar inte förrän fyra. Men frågan är väl om det är så bra för mitt humör och för all del, för min hälsa. Ska ta mig en allvarlig funderare på det. Men det lutar nog mot att jag gör ett litet ryck i alla fall. Vill ju bli klar och göra så mycket jag kan, det kommer ändå bli G som får göra det mesta är jag rädd ...

Har i alla fall bunkrat upp med fika, så jag kommer inte gå hungrig idag. Bullar, kakor och dammsugare (punchrullar) Gott gott! Inte ofta vi har fika hemma, men jag kände att det behövdes.

Nä, nu säger min rastlösa hjärna att jag ska pallra mig upp ur soffan. Jag antar att jag kommer lyssna på den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0