I nuet

Idag är jag ledig och planerar faktiskt att göra något som rätt många brukar göra, men som jag sällan gör. Jag ska gå en stund på stan. Igår låg jag och grubblade över vad jag ska ha på mig på älsklingens firmafest och insåg att jag inte har någon aning. Så nu ska jag i alla fall gå en stund på stan och kanske, kanske hittar jag något litet på en ytterst begränsad budget.

Det är då i alla fall inte som att jag har något bättre för mig. Har ju redan fastslagit att jag ska vara ledig idag, så då måste jag ju hitta på någonting annat för att skingra tankarna. Ska verkligen sluta grubbla så mycket över alla projekt jag vill genomföra. Har lagt så himla mycket fokus på det att jag knappt kunnat tänka på något annat. Men jag måste komma ihåg att det finns ett liv här och nu också.
 
Här och nu. Det är vad som räknas just nu.
 
En härlig sommarbild jag hittade i arkivet. Svensk sommar i sitt esse.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0