Firmafesten

Helgen har varit mestadels bra. Vaknade lite lagom tidigt på lördagen och tog det väldigt lugnt. Därefter inhandlades lite snacks innan det bar av till Piteå Havsbad för firmafest med gubbens jobb. De var vänliga nog att även fixa fri entré till badet, så vi hängde några timmar i bubbelpoolen och jag drack konstiga vindrinkar som gjorde mig jättetrött.
 
Sedan var det dags för middag och fest. Trerätters bjöds det på dagen till ära och jag fick specialmat fri från mjölk och gluten. Blev så himla glad över att kunna äta allt för en gångs skull! Dricka serverades också till maten. Så mycket man orkade dricka och lite till. I mitt fall ett halvt glas vitt vin och ett halvt glas cider. Haha. Men orkade man mer fick man tydligen det. Det bjöds även på lite underhållning och en ordentlig fyrverkerishow utomhus för att fira 90- åringen (gubbens jobb dvs)
 
Jag vet inte om det berodde på vinet men efter maten blev jag lite smått nere. Men efter en stund bestämde jag mig faktiskt för att det inte skulle få förstöra min kväll, så jag tog min drinkbiljett och löste ut den i baren. Var lite pinsam och det märktes nog att jag inte beställer så ofta, för jag såg en bild där det stod saker som jag trodde var olika drinkar. En av sakerna som stod var "lime juice" och jag tänkte att det var väl ett konstigt namn på en drink, men limejuice är ju gott. Så jag försökte beställa det men bartendern fattade inte alls vad jag menade. Det visade sig att bilden jag kollat på föreställde en drink och limejuice bara var en av ingredienserna. Ååååh, haha!
 
Vi hittade och fick några fler drinkbiljetter av folk som inte ville ha sina och provade några andra sorter. Sedan hamnade vi ute på dansgolvet där vi förbrände middagen och drinkarna med råge, skulle jag säga. Sent i natt, kring tvåtiden kanske, var det läggdags.
 
Vaknade fyra timmar senare och var riktigt oförskämt pigg. Det är inte likt mig att må så bra efter att jag druckit, men ibland ska man visst ha tur. Jag kan inte påstå att jag klagar. Hotellfrukosten hade dock inte ens öppnat när jag vaknade så jag fick snällt ligga kvar i sängen med kurrande mage. Men när klockan väl blivit nog mycket gick vi ner och jag åt tills jag nästan sprack.
 
Med andra ord. En bra helg.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0