En tomhet

Vaknade tidigt idag och kände mig lite tom inombords. Hade nämligen en dröm om att jag skaffat en häst och den betydde så himla mycket för mig. Så när jag vaknade och insåg att den inte fanns blev jag nästan lite ledsen. Det föddes även lite tankar på att någon gång, när livet ser annorlunda ut, kanske prova på att ha en igen. Men jag vet inte, det är kanske ingen bra idé.

Det blåser ute. Mycket. Jag snörvlar och nyser, men det verkar aldrig bli mer än så. Vet inte om jag är förkyld eller är allergisk mot något. Fast jag har en sambo här hemma som är jätteförkyld så det ligger väl nära tillhands att misstänka att jag åkt på samma som honom. Förstår bara inte varför det aldrig bryter ut ordentligt.

Idag är sista jobbdagen innan jag tar en välbehövlig helg. Har även fått lön idag, jippie. Här ska firas! Eller? Nja, det vet jag väl inte. Kanske man unnar sig att äta något gott i helgen. För övrigt hamnar vi kanske i soffan för filmtittande. Eller fixar klart tvättstugan. Det beror helt på måendet. Oavsett vilket så blir det nog bra.

Men känslan hänger kvar. Jag saknar min häst som inte finns!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0