Efter helgen

Helgen har ändå varit hyfsat lugn. När jag slutat jobba på fredagen firade jag det faktum att jag fått lön med att köpa 22 bitar sushi som jag tryckte i mig med god aptit. Tror jag ska göra det till en vana.

På lördag åkte vi till Luleå och gick på resemässa för att inspireras och för att det var ungefär vad vi orkade med. När vi gått klart på mässan åt vi lunch på Kebabhuset. Det var väldigt många år sedan sist, men maten vad (nästan) lika god som jag mindes den. En hel kebabtallrik slank ner i min mage. Sedan åkte vi till Storheden och kollade där en stund innan hemfärden. Kvällen bestod av filmtittande och köttbullemackor.

Igår blev en sån där nyttodag. Städning, tvättning och veckohandling. Sedan passade vi på att se några filmer också såklart. Och äta tacos till middag.

Och idag börjar ett nytt experiment för min del. Jag har nämligen tänkt försluta sluta med kaffe. Dricker bara en kopp per dag och det är på morgonen, så egentligen borde man inte kunna säga att jag är beroende av det. Men samtidigt känns den där koppen väldigt viktig och får mig att vakna till. Har trott att jag skulle kunna behålla den, men min mage har aldrig riktigt återhämtat sig helt efter att jag hade min stora syndarperiod då jag åt vad som helst. Så nu ryker kaffet helt enkelt. Men jag får erkänna att det känns tufft, har startat morgonen med te idag och inbillar mig att jag är mosigare i huvudet än vanligt ... Kanske har jag till och med huvudvärk på gång. Men nej, huvudet får inte vinna den här gången. Magen är viktig. Och kan jag slippa att ta mediciner så är det lätt värt ett försök.

Idag är jag ledig såvitt jag vet. Ska nog försöka aktivera mig på något sätt. Kanske gå ut och gå. Känner verkligen att kroppen behöver få röra på sig. Den behöver få användas. Och egentligen vet jag ju att jag mår bra av det. Det ska bara kännas roligt också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0