Dålig eftersmak

Blev just påmind om att jag inte tycker om sötningsmedel. Det är sötare än socker och lämnar en skum eftersmak. Sitter och dricker en Celsius med colasmak och är nu i alla fall övertygad om att denna äckliga dryck rakt inte kan räknas som läsk. Så jag bryter i alla fall inte mot mitt löfte att inte dricka läsk, haha.

Däremot funderar jag på om det verkligen är värt att ha totalt godisförbud. Jag vet, jag är envis och när jag väl bestämt mig för något vill jag hålla det. Men samtidigt börjar jag undra över varför. Varför skulle jag inte få unna mig lite godis ibland om jag känner för det? Okej, det är mycket onödiga tillsatser och skit i det och dåligt för tänderna är det ju. Men någon gång då och då är knappast skadligt. Fast jag vet inte, egentligen klarar jag mig utan. Ska fundera ett tag till över om godis ska fortsätta vara förbjudet. Det behöver ju inte vara allt eller inget heller.

För övrigt ska jag börja leva mer i nuet. Något jag är väldigt bra på är att snöa in på mina mål och då kan jag knappt tänka på någonting annat. Men samtidigt finns det små saker jag skulle vilja kunna unna oss också. Alla projekt i mitt liv behöver inte vara så gigantiska att ingenting annat får plats. En balans mellan allting är det bästa. Jag tror att de lyckligaste människorna är de som hittat den där balansen.

Jag dricker lite mer av den där Celsiuscolan som egentligen inte är god. Vet inte varför. Förväntar jag mig att jag ska vänja mig vid smaken? Eftersmaken från sötningsmedlet ligger kvar i munnen. Urk. Samtidigt är jag övertygad om att jag kommer dricka upp hela. Varför vet jag inte. Kanske är det den där sidan som säger "du har faktiskt betalat för den, så nu är det bara att dricka" Dumt egentligen. Vid närmare eftertanke så häller jag nog ut skiten.
 
Att göra det som gör en lycklig. Inte vad som verkar mest logiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0