Dags för en förändring

Det spelar tydligen ingen roll om jag jobbar natt. Vaknade likafullt sju idag! Kan inte påstå att jag är överlycklig. Men jag har i alla fall haft gott om tid att hitta den frisyr jag vill ha. Spontanbokade nämligen en klipptid igår faktiskt. Det var över ett år sedan jag klippte mig sist och när jag gick runt på stan och provade vår- och sommarjackor insåg jag att jag aldrig skulle känna mig fräsch om jag inte klippte mig. Har valt ut en ganska vågad frisyr, men jag tror jag kommer köra på den. Är så less på mitt tråkiga hår. Bort, bort, bort med det bara! Kanske lägger jag i en toning också, har inte färgat håret sedan vi flyttade hit.

 

Det känns som att jag haft livet på paus för länge nu och jag har börjat inse att jag aldrig kommer känna att jag har råd att vara fin egentligen. Men jag blir inte yngre och tiden att bry sig om sitt yttre är nu och inte sen. Så nu ser jag till att avsätta en slant för det. Det är ju faktiskt inte så kul att känna sig som en hög med sopor hela tiden. Så nu ska jag bli snyyygg! Hoppas jag. Haha.

 

Jag inser att det är så många gånger jag sett mig själv i spegeln och suckat för att det är en så trist syn. Detta när jag istället kunnat göra något åt det och mötas av något roligare. Man kan egentligen säga att jag valt att må dåligt. Omedvetet visserligen, men ändå. Nu vill jag ändra på det. Det finns ingen anledning att må dåligt över sådant man kan ändra på. Så nu, nu ska jag bli den som ingen behöver skämmas över att ses tillsammans med. Som inte jag själv behöver skämmas över att vara. Mitt bästa jag.

 

Livet är nu.


Kommentarer
Postat av: mamma

Tummen upp! <3

2014-03-27 @ 13:19:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0