Tur eller välförtjänt?

Idag när jag såg min bil stå på Willysparkeringen med sina spektakulära fäljar tänkte jag på hur stolt jag är över allt i mitt liv. I samma veva började jag fundera över om jag förtjänat allt jag har eller om jag bara haft tur?

Jag har till exempel aldrig varit arbetslös eller behövt några bidrag trots att jag till en början bara hade "extrajobb" på pappret. Men får jag jobb för att jag är grymt bra eller för att jag bara har tur? Är folk som är arbetslösa dåliga anställda eller har de bara otur? Det är sånt jag funderar på idag.

Det är svårt att veta om jag ska känna att jag förtjänat att bo i hus, om jag förtjänat att ha jobb, om jag förtjänat att göra allt jag faktiskt kan göra och om jag förtjänat att ha en underbar fästman ... Eller om jag bara haft tur som har det. Ska jag känna mig stolt och sträcka lite på ryggen eller ska jag vara tacksam över det?

Egentligen är väl mitt liv inte så märkvärdigt. Sånt jag har är ändå sånt som många tar för givet. Men för mig är det stort att jag är här jag är idag. Det är mer än jag trodde att jag skulle uppnå under en hel livstid. Är det tur ... Eller är det välförtjänt?

Kommentarer
Postat av: mamma

Älskade gumman!
Du ska naturligtvis både sträcka på ryggen och vara stolt OCH samtidigt vara tacksam.
Kraaam!

2014-06-09 @ 21:25:53
Postat av: mamma

Men förresten handlar det inte om vad man förtjänar eller inte utan att bara ta emot det som kommer till en för stunden, livet serverar en sin del av sorg i livet också. Njut och var tacksam för det du får just nu.
Älskar dig!<3

2014-06-13 @ 19:24:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0