Nytt jobb

Nu har jag sagt upp mig från jobbet. Har fått ett nytt efter tre år på samma ställe. Från restaurang till handels då. Inget mer nattjobb! Min högsta önskan har gått i uppfyllelse. Äntligen kommer jag kunna behålla en perfekt dygnsrytm. Det bästa är att när jag funderade över vart jag ville jobba stod en livsmedelsbutik högst upp på listan. Och det är just på en sån jag fått jobb! Jag antar att det bara var min tur helt enkelt.

Det känns helt overkligt och jag förväntar mig bara att bubblan ska spricka. Ja, för det är ju nästan för bra för att vara sant. Men förhoppningsvis känns det mer verkligt när jag väl börjat. Jag missar ju semestern jag fått beviljad men med tanke på omständigheterna känns det helt okej ändå. Hade ju ändå inte bokat in något. Så jag är glad ändå även om jag knappt kommer hinna träffa min fästman under den närmaste framtiden! Nu gäller det att ligga i och visa att man vill jobba och vara den som alltid ställer upp :-)

Men nu ska jag göra mig färdig och åka iväg för att träna. Sedan ska jag lämna mitt nuvarande schema till nya jobbet så vi kan planera min upplärning. Insåg när jag skrev ner schemat att jag jobbar rätt mycket ändå. Jag har alltid fått jobba när jag satt ut att jag vill det. Det är jag tacksam för, att jag kunnat styra mitt schema så pass mycket. Men trots allt är det dags att gå vidare och prova vingarna på ett nytt ställe.

Men men. Nu SKA jag sluta skriva och göra något, klockan är trots allt snart nio!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0