Minisemester

De senaste dagarna har tillbringats i Stockholm på en liten minisemester. Jag ska sammanfatta dagarna lite kort men orkar nog inte berätta så invecklat.
 
Vi kom alltså dit på torsdag och blev upphämtade av en av G's vänner och åkte dit vi skulle bo. Grillade på kvällen och hade det allmänt bra.
 
På fredag vaknade vi tidigt och åkte in till stan. Gick runt där i flera timmar och frös, det var inte varmt, regnade och jag kände mig hemskt ful. Men efter några timmar ringde telefonen och jag fick ett glädjande samtal, sedan kändes allting tusen gånger lättare! Vi firade det glädjande samtalet med att gå och klippa oss. Åt middag på en thai-restaurang. Efter det köpte jag mössa och vantar för att slippa frysa mer. Sedan begav vi oss till Stockholm Fields. De första banden vi såg var inget att jubla över. Men sedan spelade Metallica. De var bra! Blev dock tacklad bakifrån av en galning i publiken som skulle fram till vilket pris som helst. Blev bara liiiiiite upprörd. Nåja, bandet var bra i alla fall. Efter konserten bar det av hemåt efter ett stopp på Donken.
 
 
Lördag då. Vi träffade G's moster och åkte runt i bilen och gjorde egentligen inget speciellt i flera timmar. Fikade och åt god middag bara. En lugn dag som var välbehövlig efter gårdagens strapatser. Kunde ändå knappt gå, haha.
 
Söndag var det dags att se Aerosmith! Vi ägnade förmiddagen åt att leta en present som tack till han vi fått bo hos. Kollade även i affärer och pratade med en trevlig dam med hund. Sedan åkte vi för att se Aerosmith efter att ha ätit middag på Donken. Var så sjukt trött under första delen av konserten att jag satt och höll på att somna. Efter ett tag kände jag att situationen var ohållbar och gick och köpte läsk. Sedan piggnade jag till och bandet var bra. Efteråt beställde vi lite nattmat på Donken då det var ett tag tills bussen vi skulle åka med skulle komma. MacKlant i kassan lyckades dock glömma bort oss ... Att få två små cheese och en chili cheese tog typ tjugo minuter?! Vi fick dessutom tjata på MacKlant innan det över huvud taget började hända något. Sjukt dåligt. Men tillslut fick vi maten och gick till bussen. Då visade det sig att vi stod på fel ställe och missade bussen! Fick vänta en halvtimme tills nästa kom men tillslut tog vi oss hem i alla fall.
 
 
På måndagen hann vi med att träffa en av G's kompisar en snabbis och sedan var det dags att ta sig till flyget och åka hem.
 
Idag har jag lite saker att ta itu med. Det är mest positiva saker men kommer bli lite jobbigt också. Detta ska jag hinna med innan elva då jag börjar jobba. Dock är det inget som tar så lång tid så det blir nog inga problem. Först ska jag i alla fall vila, är spänd i nacken efter gårdagens flygtur och över huvud taget några ganska påfrestande dagar. Men jag känner mig glad i alla fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0