Förkyld

Jag har åkt på en förkylning. Har jag tid att bli förkyld? NEJ. Har klarat mig i över ett halvår, men nu när tajmingen är som sämst var det tydligen min tur. Känner mig verkligen ynklig, hade glömt bort hur jobbigt det är att vara förkyld.
 
Igår var vi i alla fall på begravning för lilla mormor. Stämningen på begravningar är ju alltid en aning ... Sorglig ... Så klart man blev påverkad. Men efteråt var det trevligt i alla fall, fick träffa en massa släktingar som jag inte sett på jättelänge.
 
Sedan åkte jag och G vidare till Haparanda. Åkte även över till andra sidan och gick på Alko. Åt middag på IKEA, jag tog kycklingwallenbergare med mos. Wallenbergarna smakade som kycklingnuggets, yay (med en ton av ironi i rösten). Mycket mer gjorde vi inte där. Vi åkte vidare mot Luleå för ett snabbt stopp på Systemet (det var så dyrt på Alko) och sedan bar det av hemåt.
 
Idag jobbar jag. Imorgon jobbar jag. På fredag jobbar jag. På lördag är jag mest troligt ledig. På söndag ska jag på någon form av möte/trevlig grej med jobbet. Måndagen därefter jobbar jag. Liksom tisdag, onsdag, torsdag, fredag, lördag, söndag, måndag ... Sa jag att jag inte har tid att vara sjuk?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0