Känslor ...

Det här med känslor. Andras känslor. Igår slog det mig hur lätt jag smittas av andra personers sinnesstämning. När någon är glad blir jag oftast glad och det är ju väldigt positivt. Men när jag ser någon ledsen blir jag också väldigt ledsen. Och det är kanske inte lika bra. Jag tycker verkligen inte om att se folk i min omgivning ledsna! Lite tankar bara ...

 

Idag jobbar jag bara tre timmar, det är nog tur för jag har ont i huvudet och antar att det är någon lindrig variant av migrän. Vaknade jättetidigt på morgonen när jag vaknade första gången och hade ont i huvudet redan då, det tog ett tag att somna om för jag låg och funderade på vad som skulle hända om solen slocknade. Ehh? Har varit allmänt känslosam, deppig och konstig de senaste dagarna så detta som pricken över i:et var kanske inte helt oväntat. Vet inte ens varför känslorna stormat så mycket de senaste dagarna, för det har verkligen inte hänt något särskilt (förutom igår då, men jag var såhär innan också). Visste jag inte bättre skulle jag tro att jag var gravid eller något, haha.

 

Nåja. Det är bara att rida ut stormen och vänta på att det ska bli bättre. För det vet jag att det blir. Igår blev jag överraskad med sushi i kylskåpet när jag kom hem och det gjorde mig lite gladare. Snart är jag nog som vanligt igen. Ska bara bli av med huvudvärken först.

 

 


Kommentarer
Postat av: mamma

Älskade lilla plutta! <3

2014-01-23 @ 14:51:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0