Det var onekligen bra förr ...

Är det någonting jag verkligen saknar med att "bo hemma" med mina föräldrar så är det maten. Jag tycker om att laga mat, det är inte det. Men lyxen med att ha någon som serverar varierad mat varje dag är trots allt värdefull. Nu skulle jag vara glad att ha den lyxen någon gång i veckan. Att bli presenterad en rätt som jag aldrig smakat förut. Eller ha någon som ställer fram en tallrik och säger "här, jag har lagat din favoriträtt!" Äta utan att ha behövt bidra till att maten blev lagad.

 

Nu får jag snällt gå till en restaurang och betala för den lyxen. Dyrt är det. Betydligt svårare att uppskatta. Så mitt egentligen enda alternativ om jag vill äta gott är att själv skapa magi i köket. Men ibland känner jag inte för det. Så då får jag helt enkelt koka mina makaroner och äta min uttjatade falukorv och muttra lite bittert för att det inte alls är någon smaksensation. Inte ens fryst färdigmat kan jag äta för den tål jag inte, så där försvann det alternativet för variation.

 

I mitt nästa liv ska jag bli rik och anställa en kock. Alternativt bo nära mina föräldrar så de kan bjuda på mat någon gång då och då. Garanterat så skulle jag i alla fall inte välja att stå i köket dag ut och dag in så mitt matlagningsintresse istället förvandlades till ett nödvändigt ont. Frustration är vad jag känner.


Kommentarer
Postat av: mamma

Ja, tänk att alla kommer till den insikten en vacker dag. Visst är det förunderligt...
Kraaam! :)

Svar: Hihi, ja tydligen :D Kram!
CL

2014-01-22 @ 09:26:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0