Vill hitta glöden

Jag önskar att jag var en sån som bara hade en dröm. Då hade det varit så lätt att satsa på det. Men jag vill så mycket och vill inte välja en enda sak för då skulle det utesluta allt annat. Grejen är den att jag kan vara grymt målmedveten om jag bestämt mig för att satsa på något. Så pass målmedveten att jag vet att om jag bara kunde bestämma mig för vad jag vill så skulle jag bli grym på det.

Men istället för att välja så flyter jag omkring och vet varken ut eller in. Utmärker mig inte så mycket och kommer inte direkt någonvart. För jag kan helt enkelt inte välja. Det finns för mycket jag skulle kunna tänka mig att göra. Samtidigt som det inte finns något jag vill nog mycket för att verkligen satsa fullt ut. Ändrar mig från dag till dag.

Jag har ingen riktig glöd nu. Brinner inte för något. Förut hade jag den där glöden, för skrivandet och för ridningen. Vet inte om jag skulle kunna hitta den igen. När har man ens tid? Det är bara intressen ändå. Jag skulle behöva brinna för något som kan generera pengar. Måste bara hitta vad. Något som verkligen är värt att satsa på till hundra procent.

Det är svårt. Det är så frustrerande att inte veta vad man ska använda sin energi till. Vad man ska göra med det man har innanför pannbenet. Vad hjärtat ska slå lite extra för. Det är svårt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0