If I was a rich girl ...

Helgen som gått har vi fått relativt mycket gjort. Eller okej, ska jag vara ärlig så har väl min bättre hälft fått mycket gjort och jag har hjälpt till så gott jag kan. Men nu har vi (läs: han) i alla fall sågat ner en balk i matrummet och satt upp panel på väggen bakom matbordet. Vi har även satt upp ett par andra garageportar, bättre begagnade. En klar förbättring blev det helt klart. Är så glad över vårt fina hus.

Igår var vi in till Luleå och jag letade efter de perfekta byxorna. De måste vara både sköna och snygga. Ju smalare jag blivit desto svårare är det att hitta bra kläder. Dels kläder som sitter bra och sen måste de vara jättesköna också då jag inte har så mycket underhudsfett mellan mig och kläderna. Är de osköna känns det som att de ligger och skaver mot huden ... Och livet är för kort för att gå i kläder man inte trivs med.

Igår på stan kände jag mig dock grymt osnygg, vi åkte bara dit lite spontant så jag var klädd i Adidas-mjukisbyxor och en grön Adidas-jacka. Bland alla tjejer som var uppklädda till tårna kände jag mig som ett slusk. Hädanefter ska jag inte gå ut förrän jag kollat mig i spegeln först. Lite mer "tjejig" skadar det inte om jag blir. Nä, men jag skulle alltid klä mig som supermodell om jag var rik, jag lovar! Tillsvidare får jag nöja mig att bo i ett fint hus och ha ett hjälpligt yttre.

Men nu ska jag göra mig i ordning för snart kommer min mor och då ska vi åka mot Kalix. Det ser jag fram emot!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0