I LOVE MUSICALS

Igår blev en toppendag. Vi åt god och prisvärd middag på en restaurang i Luleå som påminde oss om Italien. Dock så åt jag inget italienskt svammel utan plankstek, vilket visade sig vara ett bra val. Sedan svängde vi förbi Donken där jag åt efterrätt och min fästman tryckte några burgare.

Därefter var det dags för det jag längtat efter i några månader. "I Love Musicals", en musikal med Peter Jöback, Helen Sjöholm mfl. Trodde jag skulle flyga på tjejen som satt framför mig för hon satt och fotade med blixt i princip hela tiden. Man GÖR bara inte så, det är så grymt respektlöst. Men jag lyckades hejda mig från att ta hennes kamera och kasta iväg den. Musikalen var i alla fall grymt bra på alla vis. Den var underhållande och bjöd på mycket skönsång. Vilka toner både Jöback, Sjöholm och de andra kunde hålla alltså! Var helt fascinerad av dem.

Om igår var en dag för nöjen var den här dagen en nyttodag. Storstädning, gräsklippning och handling har vi hunnit med. Och middag lagade vi själva, entrecote med pommes och bea-sås. Det blev mycket godare än väntat. Har väl inte så stor köttvana men ibland får man till det. Skulle gärna äta så fint kött oftare men priset är ju tyvärr därefter.

Nu ikväll har jag även hunnit med en översvämning i badrummet. Stod i duschen i godan ro och märkte inte vad som hände utanför. När jag öppnade duschdörren och skulle kliva ut möttes jag av ett mindre hav. Ropade lite försiktigt ... "Öhh, hjälp?" och min prins kom och räddade mig från misären. Tur man har en händig man som kan rensa avlopp. Själv spyr jag bara jag försöker, äckligt är det!

Det var lite om vad som hänt de senaste dagarna. Jag klagar inte.

Kommentarer
Postat av: mamma

:D Tur det! Synd att klaga va? :*

2013-09-29 @ 21:48:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0